KURUMSAL ÇALIŞMALAR

SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞINA İŞYERİ SORUNLARI İLE İLGİLİ TALEPLERİMİZ İLETİLDİ

05.06.2009 tarihinde Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’ndaki çalışan üyelerimizin sorunları Sayın Müsteşar Ali BOĞA’ya sunuldu. Müsteşar Yardımcısı V. Sayın Dr. Hüsnü TEKİN’in hazır bulunduğu görüşmede sendikamızı Genel Başkan Kemal BULUT, Genel Sekreter Saim GÜZEL, Genel Eğitim ve Basın Yayın Sekreteri Önder ÇALIŞKAN ve Ankara 2 Nolu Şube TİS ve Hukuk Sekreteri Tansel SAVİ temsil etmişlerdir.

Sayın Müsteşarın sorunlara ve taleplerimize olumlu ve duyarlı yaklaşımları bizleri memnun etmiştir. Bu anlamda tüm bakanlığımız çalışanlarını ilgilendiren taleplerimizin kısa sürede çözüleceğini umuyor ve sorunların takipçisi olacağımızı duyuruyoruz.

Yazılı olarak ilettiğimiz talepler aşağıdadır.

KESK / ENERJİ SANAYİ VE MADEN KAMU EMEKÇİLERİ SENDİKASI (ESM) OLARAK TALEPLERİMİZ

1. Promosyon Uygulamaları     : Bilindiği üzere Bakanlık çalışanlarının maaş ve diğer ödemelerinin Vakıflar Bankasınca yapılmaktadır. Bu hizmete karşılık olarak banka tarafından Bakanlık personeline promosyon adı altında ayni ve nakdi maddi ek mali imkan sunulmaktadır. Ancak Bakanlığınızla Vakıflar Bankası arasında yapılan maaş ödeme sözleşmesi usulsüz bir şekilde 5 (beş) yıllık olarak yapılmış olup, 2011 yılı sonunda biteceğinden, alınan promosyon tutarının personele ödenmeyip Bakanlığın bakım onarım ve teşrifatına harcandığı bilinmektedir. Buna karşılık “promosyon paralarının personele ödenmesi” konusunda Sendikamızca Bakanlığınıza yaptığımız tüm başvurular sonuçsuz kalmış olup, sendikamızca bu konuda dava açılarak Danıştay aşamasına gelinmiştir. Tüm Devlet Kurum ve Kuruluşlarında bankaların vermiş olduğu promosyon tutarı çalışanlara ödenmesine ve sözleşmelerin 2 veya 3’er yıllık dönemler için yapılmasına karşın hala Bakanlığınızca bu sorun çözülememiştir. Banka sözleşmesinin yenilenerek ya da süre uzatımı yapılarak alınacak promosyonun çalışanlara eşit olarak paylaştırılması halen sağlanabilir. Bu konunun çözümünde Sendikamız üzerine düşen görevi paylaşmaya hazırdır.

2. Lojmanlar : Bakanlığa ait Lojmanlar rasyonel bir şekilde kullanılmalı ve mevcut yönetmelik tüm Bakanlık çalışanlarının lojmanlardan eşit olarak yararlanmasını sağlayacak biçimde düzenlenmeli, “görev tahsisli” lojman uygulaması gözden geçirilmelidir. Özellikle Mustafa Kemal Mahallesinde bulunan Bakanlık Lojmanları Müfettişler, Kontrolörler, Daire Başkanları, Müşavirler vb. görevliler tarafından adeta kapışılmaktadır. Toplam 50 dairenin 42’sinde de görev tahsisliler oturmakta, süresi dolan sıra tahsislilerin yeri ise yönetmeliğe aykırı olarak görev tahsisli olarak doldurulmaktadır. Bu ve benzeri görevdekilerin unvanları gereği 65 yaşına kadar bu lojmanlarda oturmaya devam edeceklerinden ileride mağdur durumda bulunan alt düzeydeki memur personele lojman tahsis edilemeyecektir. Bu nedenle lojman yönetmeliğinin acilen değiştirilerek lojman tahsislerinde sıra tahsisli sayısını artırarak adil bir biçimde dağıtım sağlanmalıdır.

3. Servis Hizmetleri : Bakanlığımız ek binasında görev yapan personelin ücretsiz servis hizmetlerinden faydalanamadığı bilinmektedir. Burada görevli personelin servisten yararlanması sağlanmalıdır. Sağlanamıyorsa belediye toplu taşım ücretleri üzerinden günlük yol ücreti bedeli personele ödenmelidir. Ayrıca bazı servis araçlarının sözleşmelerindeki güzergahlarına riayet etmedikleri, servis şoförlerinin personele kaba davrandıkları, C plakalı araç yerine dışarıdan araç getirilmesine ilişkin personelden yakınmalar gelmekte olup,  bu konuda İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığına ve araç sorumlularına görev düşmektedir.

Bakanlıkça kiralanan özel servis hizmetlerinin servis sahiplerinin sözleşme yapılan tur şirketinden ücretlerini alamadıkları için zaman zaman araçları bekleterek kalkış saatine kadar araçların kapılarını açmama veya kalkış saatine yakın gelmeleri gibi kendi içlerindeki yaşamış oldukları sorun belirttiğimiz yansımalarla personelimizi mağdur etmekte olup, bu durumun personel lehine düzeltilmesinin sağlanması. Yine bazı servis araçları personelin oturduğu ikametgahlara gitmemekte, bu duruma itirazını Bakanlık yetkililerine ileten personel hakkında ise soruşturma açıldığı görülmektedir.

4. Sosyal Tesisler: Çalışanların kurumlarına ve birbirlerine yabancılaşmaması, kurum kültürünün gelişmesi, oluşması ve birlikteliğin sağlanabilmesi için Bakanlıkça fiziksel sosyal ortamlar yaratılmalı, personelin bir bütün olarak yararlanacağı çay ocağı, lokal ve spor salonu açılarak sosyal aktivitelere  katılımı teşvik edilmelidir.
Ayrıca, bu anlamda Bakanlıkta bekleme salonu ve lokal bulunmadığından, dışarıdan iş takibine gelen vatandaşlar bina önlerinde koridorlarda kat merdivenlerinde bekletilerek mağdur olmalarının önüne geçilmeli, oluşacak faydanın vatandaşa ayrıca hizmet olarak dönüşü sağlanmalıdır.

5. Harcırah : Personelin görevli yada geçici görevle yapmış olduğu görevlendirmelerde kamu adına aynı hizmeti yapan Müfettiş yada Başkontrolörler de olduğu gibi harcırahlar ödenmelidir.

6. Kreş Hizmetleri : Bakanlık personelinin 0- 6 yaş grubu çocukları için kreş açılmalıdır.

7. Sağlık Hizmetleri: Bakanlıkta çalışan kadın personel sayısı göz önüne alınarak öncelikle Kadın Hastalıkları Uzmanı olmak üzere, Çocuk, Dahiliye, Diş vb. gibi uzman doktorlar kurumda istihdam edilmelidir.

8. PTT Şubesi Açılması: Bakanlık binasına PTT Şubesinin açılması personelin Merkezlere (Kızılay, Ulus, B.Evler) gitmemelerini sağlayacak, hem zaman hem de işgücü kaybını önleyecektir. Görevli bir personel tarafından Bakanlık adına diğer kurumlara giden veya Bakanlığa gelen tüm evraklar Maltepe PTT üzerinden yapıldığı bilinmektedir. Maltepe PTT üzerinden yapılan posta trafiği hem personel, hem akaryakıt, hem de yine zaman kaybına neden olduğundan PTT Şubesi açılması bu olumsuzlukları ortadan kaldıracaktır.

9. Asansörler: Asansör kontrolörlüğünden alınan bilgiler neticesinde 28 Ekim 2008 tarihinden itibaren eksikliklerinin giderilmesi için 4 ay mavi işaretli ve ruhsatsız çalışan, sürekli bozulan ve uzun kuyruklar oluşturan asansör sorunu ciddi olarak ele alınmalı ve giderilmelidir.

10. Yemekhane: Bakanlık yemekhanesinde öğle öğününde çıkarılan yemeklerin kalitesinin artırılması ve kalorilerinin bir çizelge ile günlük yemekhane girişinde yayımlanması. Ayrıca yemekhane fonunda bulunan paranın yemeklerin kalitesinin arttırılması için kullanılması sağlanmalıdır.

Mutfakta görev yapan tüm personelin portör vb. muayenelerinin tamamlanmasına özen gösterilmelidir.

Bakanlıkça öğle öğününde verilen; 1 öğün yemek bedeli karşılığı misafir yemek ücreti örneğin Maliye Bakanlığı yemek hizmetini dışarıdan almakta olduğu için 7,00.- TL, Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı ve Devlet Planlama Teşkilatı yemeklerini kendi imkanlarıyla yaptıkları için sırasıyla 4.00.-TL,  ve 3,90 TL. talep etmektedirler. Görüldüğü gibi fiyatı Bakanlığınızca belirlenen ve 7.00.-TL. gibi fahiş bir bedelle sunulan misafir yemek ücretlerinin yemek birim maliyet hesabının çıkarılarak belirlenmesi ve misafir yemek ücretlerinin diğer kurumların fiyatları göz önüne alınarak makul  bir seviyeye çekilmesi sağlanmalıdır.

Yemeklerin yemekhanede yenilmesi sağlanmalı, asansörlerde tepsiyle yemek taşıma gibi görüntüde hoş olmayan keyfiyete son verilmeli, yiyeceklerin haşerat vs. oluşumuna sebebiyet vereceği düşünülerek yemekhane dışına yemek taşınması kesinlikle yasaklanmalıdır.

11. Tasarlandığı dönemde 500 – 600 kişiye hizmet verecek şekilde projelendirilen Bakanlık ana hizmet binasındaki bugünkü personel sayısının 2-3 katına çıkması ile WC’ ler yetersiz kalmaktadır. Özellikle bayanlar tuvaletindeki 2 bölümden oluşan WC bölüm sayıları arttırılmalıdır.

12. Eskişehir Yolu üzerinde bulunan D Kapısının güvenliğinin sağlanarak öğlen 12:30-13:30 saatleri arasında personele açık tutulması sağlanmalıdır.

13. Katlarda bulunan çay ocaklarının yapısı itibariyle derme çatma olmaktan çıkarılıp yeniden tadil edilmeli hijyenik, temiz ve modern bir ortama kavuşturularak hizmet vermesi sağlanmalıdır.

14. B kapısı girişine ayrıca personel girişi için ayrı bir kapı yaptırılmalı, araç girişi ile  personel girişinin ayrı kapılardan olması sağlanmalıdır.

15. Bakanlık Merkez Binasının 10 Kattan oluştuğu ve 1500 civarında personelin çalıştığı göz önüne alındığında herhangi bir yangın vb. durumda acil çıkışlar için yangın merdiveni bulunmamaktadır. Acilen yangın merdiveni yapılması personelin can güvenliği açısından önem arzetmektedir.

ESM
MERKEZ YÖNETİM KURULU

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir